Belgische technologie versnelt marktintroductie medicijnen

Bluecrux, een Belgisch advies- & softwarebureau dat bedrijven helpt digitaal te transformeren en waardeketens te optimaliseren, zal met zijn software de farmasector in de VS helpen om wetenschappers en laboranten efficiënter te laten werken bij het commercialiseren van nieuwe medicijnen en behandelingen. 

Binocs, een digitaal platform van Bluecrux voor resource planning in laboratoria en onderzoeks- en ontwikkelingsafdelingen, is momenteel in gebruik of evaluatie bij meer dan 20 van de top 50 grootste farmaceutische bedrijven ter wereld waaronder UCB, Merck, Pfizer en GlaxoSmithKline.

Binocs heeft in bepaalde bedrijven de geplande oplevering met 50% verbeterd, en een efficiëntieslag van 25% behaald. Het digitaal platform is daarbij het eerste - en het enige - commercieel planningssysteem dat de productie van celtherapie kan ondersteunen. Hiermee draagt het systeem bij dat de therapie meer patiënten bereikt, die daardoor hun levenskwaliteit sneller zien stijgen en hun levensduur aanzienlijk zien verlengen.

Slimmer werken

Één van onze technologieën in dit speelveld waar het bedrijf erg in gelooft is LightsOutPlanning. Die helpt bedrijven fundamenteel efficiënter en slimmer te werken. Waar bedrijven vroeger een beroep deden op spreadsheets en trage planningsystemen, is de technologie vandaag voorhanden om waardeketens op basis van realtime data en what-if scenario’s te optimaliseren.

 

De Belgische innovator opende begin juli zijn eerste kantoor in New Jersey, Verenigde Staten.

Foto: Geert Vanhove en Koen Jaspers (Bluecrux)

U wil op dit artikel reageren ?

Toegang tot alle functionaliteiten is gereserveerd voor professionele zorgverleners.

Indien u een professionele zorgverlener bent, dient u zich aan te melden of u gratis te registreren om volledige toegang te krijgen tot deze inhoud.
Bent u journalist of wenst u ons te informeren, schrijf ons dan op redactie@rmnet.be.